Η χρήση αμβλείας αλυσίδας έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και υπερβολική φθορά. Αλλά μην ανησυχείτε, καθώς το πρόβλημα αντιμετωπίζεται εύκολα με το τακτικό και σωστό ακόνισμα της αλυσίδας. Παρακάτω θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για ένα κοφτερό αλυσοπρίονο.
Η αιχμηρότητα της αλυσίδας του αλυσοπρίονου αρχίζει να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και αν αποφεύγετε να κόβετε αντικείμενα που μειώνουν την αιχμηρότητα της (βράχοι, χώμα κ.λπ.). Η αλυσίδα στομώνει. Σε περίπτωση χρήσης της αλυσίδας για την κοπή πέτρας, η αλυσίδα πρέπει να ακονιστεί αμέσως.
Εάν χρησιμοποιείτε το αλυσοπρίονο για μεγάλα διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, καλό είναι να ακονίζετε την αλυσίδα με λίμα σε κάθε ανεφοδιασμό καυσίμου. Είναι ευκολότερο να ακονίζετε την αλυσίδα από λίγο και συχνά παρά να την ακονίζετε μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο θα εργάζεστε με μεγαλύτερη ακρίβεια και αποδοτικότητα.
Για καλύτερα αποτελέσματα, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε οδηγό ακονίσματος
Όταν ακονίζετε την αλυσίδα, προσπαθείτε να ακονίσετε όσο το δυνατόν λιγότερο υλικό.
Αρχικά εντοπίστε το δόντι κοπής με το μικρότερο μήκος. Πρέπει να ακονίσετε όλα τα δόντια κοπής έτσι, ώστε να έχουν το ίδιο μήκος με το μικρότερο δόντι.
Ένα χρήσιμο εργαλείο που πρέπει να έχετε όταν ακονίζετε την αλυσίδα ενώ βρίσκεστε στο χωράφι είναι η μέγγενη κορμού. Προσαρμόστε την σε έναν πρέμνο ή κορμό και ασφαλίστε τον οδηγό όπως θα κάνατε με μια συνηθισμένη μέγγενη. Ακονίστε την αλυσίδα ακολουθώντας τις οδηγίες ακονίσματος.
Η ρύθμιση του οδηγού βάθους καθορίζει το βάθος στο οποίο θα κόβει το δόντι κοπής. Εάν η ρύθμιση του οδηγού βάθους κοπής είναι πολύ χαμηλή, κατά την κοπή αφαιρείται πολύ μικρή ποσότητα ξύλου.
Εάν η ρύθμιση του οδηγού βάθους κοπής είναι πολύ υψηλή, το βάθος κοπής στο ξύλο θα είναι μεγάλο. Αυτό σημαίνει ότι η κοπή θα είναι πιο έντονη, έχοντας ως αποτέλεσμα έντονες δονήσεις. Επίσης, αυξάνεται ο κίνδυνος κλωτσήματος και το αλυσοπρίονο υφίσταται περιττή καταπόνηση.
Ελέγχετε τον οδηγό βάθους κοπής ανά 3-5 ακονίσματα της αλυσίδας υπό κανονικές συνθήκες φθοράς ή συχνότερα, εάν η φθορά είναι υπερβολική. Χρησιμοποιείτε τον οδηγό βάθους κοπής και την επίπεδη λίμα, για να ελέγχετε και να ρυθμίζετε το κατάλληλο ύψος. Οι ενδείξεις “Σκληρό” και “Μαλακό” στον οδηγό αναφέρονται σε μαλακό ξύλο (κωνοφόρα) και παγωμένο ξύλο.
Η αλυσίδα πρέπει να αντικαθίσταται, όταν το τμήμα του δοντιού κοπής με το μεγαλύτερο μήκος είναι μικρότερο από 4 χιλιοστά ή αν διαπιστώσετε ρωγμές.
Συμβουλές για τη λίμα και τη συσκευή ακονίσματος Oregon
Τα εργαλεία που χρειάζεστε για να διατηρείτε την αλυσίδα αιχμηρή είναι τα εξής
Μην ξεχνάτε ότι η στρογγυλή λίμα και οι οδηγοί διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο της αλυσίδας.
Τα δόντια κοπής πρέπει να ακονίζονται σε αυτές τις γωνίες:
Οι γωνίες μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο της αλυσίδας. Ένας καλός τρόπος για να επαναφέρετε το δόντι κοπής στις σωστές γωνίες είναι η χρήση οδηγού ακονίσματος. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν χρειάζεται να σκέφτεστε κάθε φορά ποια είναι η κατάλληλη γωνία για την επίτευξη ενός βέλτιστου αποτελέσματος. Απλά ακολουθήστε τις οδηγίες και θα πετύχετε τις κατάλληλες γωνίες στο δόντι κοπής.
Παράμετροι κοπής συνδέσμου | |
Βάθος κοπής (οδηγός) | |
Γωνία ακονίσματος άνω άκρων | |
Γωνία κοπής | |
Πλευρική γωνία όψης | |
Τύποι κοπής συνδέσμων | |
Σύνδεσμος κοπής τύπου | |
Σύνδεσμος κοπής τύπου Chipper | |
Τύποι Ακολουθίας Αλυσίδας | |
Κανονικό | |
Με μισό πέρασμα | |
Με πάσο |
Οι λεπτομέρειες και ο σχεδιασμός του συστήματος λίπανσης σε μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς, αλλά η αρχή της λειτουργίας του δεν αλλάζει.
Το σύστημα λίπανσης αποτελείται από τα ακόλουθα εξαρτήματα.
Ο κύριος κόμβος του συστήματος είναι η αντλία και λειτουργεί σύμφωνα με την ακόλουθη αρχή. Όταν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται, το γρανάζι που ειναι τοποθετημένο στον κύριο άξονα (στρόφαλο) μεταφέρει την περιστροφή στον άξονα της αντλίας μέσω ατέρμονα κοχλία. Καθώς ο άξονας της αντλίας περιστρέφεται, η πίεση λαδιού στη γραμμή αυξάνεται. Εξαιτίας αυτού, το λιπαντικό αρχίζει να κινείται προς την εξαγωγή στο σωληνάκι οπου κατευθύνεται προς την αλυσίδα.
Το δοχείο λαδιού μπορεί να έχει οποιαδήποτε θέση κατά τη λειτουργία, αλλά το λιπαντικό θα συνεχίσει να ρέει σε αυτό μέσω των σωληνώσεων
Στη συνέχεια περιλαμβάνεται η διαδικασία λίπανσης. αλυσίδα. Στις συνδέσεις του υπάρχουν είτε τρύπες είτε ειδική αυλάκωση (ανάλογα με το μοντέλο της αλυσίδας). Χάρη σε τέτοιες βελτιώσεις, το λιπαντικό απλώνεται και η λίπανση της αλυσίδας αλυσίδας συμβαίνει ομοιόμορφα. Εάν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται, αντιστοίχως αυξάνεται και η ένταση της παροχής λαδιού.
Σε ορισμένα μοντέλα έχουν εγκατασταθεί ρυθμιζόμενες αντλίες για παροχή λαδιού
Σε τέτοιες αντλίες υπάρχει η δυνατοτητα ρυθμισης τις ποσότητας λαδιού.
Προσοχη!!!
Να ανατρέχετε πάντα στο βιβλίο του κατασκευαστή για τον κατάλληλο τύπο λαδιού.
Εάν το αλυσοπρίονο σας είναι καινούργιο και είναι υπό εγγύηση, θα πρέπει ΜΟΝΟ να χρησιμοποιήσετε λάδια μάρκας που συνιστά ο κατασκευαστής. Διαφορετικά, θα αφαιρέσουν αμέσως την εγγύηση, π.χ. η χρήση λιπαντικών που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του κατασκευαστή αποτελεί παραβίαση των συνθηκών λειτουργίας.
Επίσης μία από τις σημαντικότερες ενδείξεις ότι το αλυσοπρίονο δεν λειτουργεί σωστά ειναι ο καπνός που βγαίνει από αυτό κατά τη λειτουργία και η υπερβολική υπερθέρμανση του μηχανήματος απο το λάδι ή το υπερβολικό τέντωμα αλυσίδας που μερικές φορές οδηγεί σε καταστροφή αντλίας λαδιού, λάμας ,αλυσίδας ,συμπλέκτη,φρένο κ.α.
Τύποι λαδιου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν
Με βάση τον τύπο αλυσοπρίονου που αγοράζετε, την εργασία που κάνετε, το κλίμα που ζείτε και την προσωπική σας προτίμηση, υπάρχουν διάφοροι τύποι λαδιού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να λιπαίνετε το αλυσοπρίονο σας. Παρακάτω υπάρχουν μερικές επιλογές κατά σειρά προτεραιότητας –
Πολλοί κατασκευαστές αλυσοπρίονων, κυρίως οι μεγαλύτερες εταιρείες με ένα αξιοπρεπές τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, παράγουν το δικό τους λάδι με την επωνυμια τους και συνιστούν να το χρησιμοποιείτε αυτό για το αλυσοπρίονο σας.
Έτσι, ουσιαστικά, αυτό το λαδι είναι δοκιμασμένο για τη συγκεκριμένη μάρκα και είναι σε θέση να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Μακροπρόθεσμα, επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του αλυσοπρίονου και μειώνει τις επισκευές.
Είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς αν ο κατασκευαστής αλυσοπρίονου δεν παράγει το δικό του λάδι βεβαια ίδιοι οι κατασκευαστές δεν παράγουν λιπαντικά, με σπάνιες εξαιρέσεις, αλλά συνεργάζονται με όλες τις γνωστές μάρκες και συχνά προσφέρουν τα προϊόντα τους με τη δική τους ετικέτα.
Επιλέγετε τα Πρωτογενές ορυκτά λάδια αλυσίδας υψηλής ποιότητας και από επώνυμες μάρκες λιπαντικών π.χ. oregon ,
Τα βίο είναι φιλικά προς το περιβάλλον και χωρίζονται σε 2 τύπους φυτικής προέλευσης και συνθετικό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν οι απαιτήσεις ειναι συγκεκριμενες στα δέντρα που κλαδεύετε. Λάδια βιομηχανικής ποιότητας μπορεί να επηρεάσουν τα δέντρα και να τα βλάψουν,να μολύνουν , κάτι που είναι ανεπιθύμητο.
Συνθετικό βιοδιασπώμενο για συγκεκριμένες ανάγκες
μερικές πολύ επώνυμες εταιρίες έχουν κυκλοφορήσει μερικά ήμι-συνθετικά λάδια, τα οποία έχουν αρκετά καλά χαρακτηριστικά, αλλά έχουν και μικρότερο ποσοστό βιοδιάσπασης (ίσως και κάτω από 80%)
Γενικότερα
Το βιοδιασπόμενο είναι πιο ακριβό μεγαλύτερη κατανάλωση ,μειωμένα χαρακτηριστικά, άλλα απαραίτητο για συγκεκριμένες καλλιέργειες
Σημαντική επισήμανση αναφερόμενη σε βιολογικά λάδια αλυσίδας Όταν προβλέπεται μεγάλο διάστημα ακινητοποίησης του πριονιού, θα πρέπει να αδειάζετε το ρεζερβουάρ του λαδιού και στη συνέχεια να το γεμίζετε με λίγο λάδι μηχανής (SAE 30). Έπειτα, να θέτετε τον κινητήρα για μικρό χρονικό διάστημα σε λειτουργία, ώστε να απομακρυνθούν όλα τα κατάλοιπα του βιολογικού λαδιού από το ρεζερβουάρ, το δίκτυο λαδιού και τα κοπτικά εξαρτήματα. Αυτό το μέτρο είναι απαραίτητο, διότι ορισμένα βιολογικά λάδια παρουσιάζουν την τάση της προσκόλλησης προκαλώντας έτσι πιθανώς ζημιές στην αντλία λαδιού ή σε άλλα κατασκευαστικά μέρη, που έρχονται σε επαφή με το λάδι. Όταν τεθεί το πριόνι και πάλι σε λειτουργία να χρησιμοποιήσετε εκ νέου λάδι αλυσίδας BIO.
Εάν το αλυσοπρίονο δεν είναι μέσα στην εγγύηση και η αγορά λαδιού αλυσίδας του κατασκευαστή είναι εκτός προϋπολογισμού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε επώνυμο λάδι κινητήρα. (π.χ. sae 30 . 10w-40 / 20w50 ) Συνιστάται να το αλλάζετε 2 φορές το χρόνο: χρησιμοποιήστε ένα λεπτότερο λάδι το χειμώνα και πιο παχύ το καλοκαίρι.